Grand Canyon National Park - 11.07.2012

Staraliśmy się możliwie wcześnie wyruszyć na szlak Kaibab Trail, by uniknąć zabójczych temperatur, ale na parkingu, tym samym, z którego poprzedniego dnia wyruszyliśmy na szlak Uncle Jim Trail, zjawiliśmy się dopiero za kwadrans 9. Kaibab Trail to jeden ze szlaków, który umożliwia przejście przez cały kanion – z północy na południe lub odwrotnie. Kanion jest głęboki, więc szlak schodzi stromo w dół, potem zaś czeka nas ostre i długie podejście pod górę. Zazwyczaj przejście z jednej krawędzi na drugą zajmuje dwa dni z noclegiem na dole kanionu. Nie mieliśmy jednak takiej ambicji. Chcieliśmy zejść trochę na dół, a później wrócić na górę. W przewodniku, z którego korzystałem, radzono, by nie iść dalej niż do źródeł Roaring Springs, jeżeli chcemy tego samego dnia wrócić na górę. Źródła te znajdują się około 5 mil od początku szlaku, ale również kilkaset metrów poniżej niego.

Widok na Kanion Jasnego Anioła

Droga w dół nie była oczywiście zbyt wymagająca, choć Andrzejek i tak narzekał, chyba jednak bardziej dla zasady niż faktycznie dlatego, że się zmęczył. Po półtorej godzinie schodzenia doszliśmy do miejsca, w którym znajdowało się ujęcie wody, a obok toaleta. Pod wpływem rozmowy z panią ranger zdecydowaliśmy się skrócić o 1/3 planowaną trasę. Było gorąco, a my byliśmy z dzieckiem, więc nie mogliśmy wymagać od siebie tego, co wydawało się właściwe dorosłemu zaprawionemu piechurowi. Doszliśmy więc tylko do mostku przerzuconego nad Kanionem Jasnego Anioła.

W górę Kanionu Jasnego Anioła

Potem czekała nas jeszcze mozolna wędrówka pod górę.

I już prawie na górze Kanionu Jasnego Anioła

W efekcie wróciliśmy na parking trochę po 14 i po pół godzinie siedzieliśmy przed sklepikiem na kempingu, wcinając lody i łakocie.

Wieczorem nie chodził ranger, a i tak trochę padało. Na szczęście deszcz był przelotny. W nocy jednak znowu słyszeliśmy odgłosy kropel uderzających w ściany namiotu.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Następna strona