Acapulco - 27.10.2008

Wstaliśmy dość późno. Niestety, trochę kiepsko staliśmy z pieniędzmi, więc najpierw trzeba było je jakoś zdobyć. Zadzwoniłem do rodziny, by zdobyć numer transakcji, który trzeba podać, by móc odebrać pieniądze. Potem poszliśmy do banku w rynku, ale okazało się, że wbrew informacjom, które znalazłem w Internecie, nie można robić w nim wypłat z systemu Moneygram. Pracownicy powiedzieli, że wypłaty można dokonać w hipermarkecie Walmart, znajdującym się akurat po zupełnie przeciwnej stronie zatoki w stosunku do miejsca, w którym byliśmy. Ponieważ zaś nie mieliśmy pieniędzy nawet na śniadanie, musiałem znowu wymienić na peso trochę dolarów.

Śniadanie zjedliśmy u znajomych staruszek i pojechaliśmy do Walmartu. Dojechanie do Walmartu nie jest trudne. Po nabrzeżnej ulicy jeżdżą co chwila autobusy kursujące z plaży Caleta do bazy marynarki wojennej (Base). Wystarczy zatrzymać któryś z tych jadących w kierunku bazy marynarki wojennej. Trasa wiedzie nabrzeżną ulicą – najpierw mija się port, w którym stał akurat zacumowany ogromny statek wycieczkowy dla amerykańskich turystów, przez pewien czas jedzie się wzdłuż plaż Hornos i Hornitos, mijając park Papagayo (o którym będzie jeszcze mowa), potem plażę zaczynają przesłaniać luksusowe hotele wybudowane nad samym morzem. W końcu po lewej stronie ulicy zobaczyliśmy Walmart i poprosiliśmy kierowcę o zatrzymanie się.

Pieniądze przesyłane systemem Moneygram można odebrać w punkcie obsługi klienta po okazaniu paszportu (który jest przez pracowników sklepu kserowany) i podaniu kodu transakcji.

Będąc w sklepie, poszliśmy na zakupy. Dzięki temu zaopatrzyliśmy się w pewną liczbę przypraw oraz praskę do tortilli.

Po zakupach wróciliśmy do naszego hotelu, przebraliśmy się i poszliśmy na plażę, czy też – mówiąc bardziej precyzyjnie – pojechaliśmy na plażę Hornos. Jak się okazało, w zwykły dzień tygodnia plaża jest pusta. Zaraz też rzucił się na nas cierpiący na niedostatek klientów człowiek od leżaków. Wzięliśmy dwa duże leżaki – nie wiem jednak, czy był to najszczęśliwszy pomysł, bo zapłaciliśmy 30 peso za jeden. Nie wzięliśmy natomiast parasola, bo słońce było przymglone. Na niebie było też trochę chmur, więc doszliśmy do wniosku, że nie grożą nam oparzenia słoneczne.

Potem bawiliśmy się z Andrzejkiem na plaży i trochę razem pływaliśmy. Fale były większe niż na plaży Caleta, ale mimo to nie były bardzo wysokie. Poza pasem przybrzeżnym, gdzie załamywały się fale, można było śmiało pływać czy bawić się w wodzie. Mimo wszystko ze względu na te fale wolałem mieć Andrzejka na oku.

Zabawy na plaży w Acapulco

W międzyczasie w morze wypłynął wielki statek wycieczkowy, który wcześniej widzieliśmy w porcie.

Po pewnym czasie, gdy już się nam znudziło, wróciliśmy do hotelu. Zjedliśmy obiad i znowu pojechaliśmy nadbrzeżną drogą, kierując się tym razem do parku Papagayo. Przewodnik przesadza trochę, gdy mowa jest, że na terenie parku jest jakiś lunapark. Niczego takiego tam nie ma. Natomiast jest to rzeczywiście dość przyjemne miejsce. My z Andrzejkiem poszliśmy do fragmentu parku przeznaczonego dla dzieci i Andrzejek pobiegał sobie trochę po placu zabaw – najbardziej przypadł mu do gustu wóz strażacki. Jednak musieliśmy skończyć zabawę, bo trochę przed 20 przyjechał na rowerze strażnik parku i przez megafon oznajmił, że park jest zamykany i trzeba już wychodzić.

Wyszliśmy od strony położonej w głębi lądu ulicy Avenida Cuautemoc, licząc na to, że może uda nam się z tej strony znaleźć obiecywany w przewodniku lunapark, ale chyba informacja ta nie jest jednak aktualna.

Wróciliśmy więc pieszo na nadbrzeżną ulicę, złapaliśmy na niej autobus i pojechaliśmy na rynek. Idąc do hotelu, kupiliśmy jeszcze po drodze tamale w lokalu specjalizującym się w tego typu specjałach. Tamale to zawinięte w liście kukurydzy specjalne ciasto z dodatkiem mięs w wersji nieco bardziej "konkretnej" lub też w wersji na słodko z różnymi owocami. Jest to znakomita przekąska i w wielu miejscach w Meksyku spotyka się lokale gastronomiczne, w których można kupić tę pyszność.